Kjøpsvilkår

Om SELSKAPET

Selskapet Liabella AB (559512-4131) har sitt sete i Hässleholm. Selskapets postadresse er Nyodlingsvägen 37, 28152 Tormestorp.

Ønsker du å komme i kontakt med oss, send en e-post til info@milabella.se med din henvendelse og dine kontaktopplysninger, så svarer vi deg så snart som mulig.


Bestilling

Når du har fullført bestillingen din, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen din. I bekreftelsen finner du alle opplysninger om produkter, pris, faktura- og leveringsadresse.

Dersom noe er feil i ordrebekreftelsen, må du umiddelbart kontakte oss på e-post til info@milabella.se.


Avbestilling av ordre

Ønsker du å avbestille din bestilling, må dette skje samme dag som kjøpet ble gjennomført og før kundeservice stenger for dagen. Vi kan ikke avbryte en ordre som allerede er behandlet eller sendt.

Vi forbeholder oss retten til å avvise en bestilling dersom varen er utsolgt hos leverandør eller av andre forretningsmessige grunner. Kunden vil i så fall bli informert så raskt som mulig og ikke bli belastet, eller eventuelt få pengene tilbake.


Levering

Våre normale leveringstider er 5–8 virkedager. OBS! Bestillinger lagt i helgen sendes tidligst påfølgende mandag.

På grunn av høy belastning hos transportøren kan det oppstå forsinkelser. Vi ber derfor om forståelse for dette, da det er utenfor vår kontroll.

Dersom det oppstår forsinkelser i leveringen (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), må du kontakte oss på e-postadressen: info@milabella.se.

Merk at det kan påløpe ekstra toll- og mva-avgifter, ettersom du som kunde er privatimportør av produktet du bestiller.


Levering i flere pakker

Ved bestilling av flere produkter kan leveransen bli delt opp i flere separate pakker og leveres på ulike tidspunkt. Dette kan skyldes lagerstatus, logistikk hos leverandøren eller andre praktiske årsaker.


Illustrative bilder og AI-generert innhold

Vi bruker noen ganger AI-genererte eller digitalt framstilte bilder i illustrativt øyemed på nettstedet vårt. Disse bildene er ment å gi en så rettferdig og representativ fremstilling av produktet som mulig, men mindre forskjeller kan forekomme sammenlignet med det faktiske utseendet.


Skatter, toll og importansvar

LiaBella AB™ selger produktene uten tillegg for svensk merverdiavgift (25 %), ettersom varene sendes direkte fra leverandør utenfor EU.

Ved kjøp er du som kunde den juridiske importøren av varen og ansvarlig for å betale eventuell importmoms, tollavgifter og andre skatter som kan påløpe ved innførsel til Norge.

Vi tar ikke ansvar for disse eventuelle ekstra kostnadene, og de er ikke inkludert i prisen som oppgis på vår nettside.

Ved å fullføre et kjøp hos LiaBella AB™ bekrefter du at du aksepterer og forstår at:

  • Du står som mottaker og importør av produktet.

  • Du kan bli fakturert for importmoms, toll og eventuelle behandlingsgebyrer fra transportøren.

  • Vi anbefaler at du sjekker gjeldende regler for toll og avgifter hos Tolletaten eller ditt lokale tollkontor før du bestiller.


Priser

Vi forbeholder oss retten til å endre priser ved for eksempel endrede innkjøpskostnader, valutakurssvingninger eller eventuelle trykkfeil.


Angrerett

Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde en lovfestet 14 dagers angrerett som gjelder fra den dagen du mottar varen du har bestilt.

Ved bruk av angreretten:

  • Du må gi beskjed om at du angrer. Meldingen skal sendes til oss på info@milabella.se. Meldingen skal tydelig inneholde navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.

  • Du bør umiddelbart og senest innen 14 dager etter angremeldingen returnere varene til oss.

  • Du står for returfrakt, levering og varens tilstand ved retur. Varene bør derfor sendes godt pakket og i original emballasje.

  • Vi forbeholder oss retten til å trekke fra et beløp som tilsvarer eventuell verdireduksjon sammenlignet med varens opprinnelige verdi dersom varen er brukt eller skadet.


Angreretten gjelder ikke for:

  • Produkter som av helse- eller hygienemessige årsaker er forseglet, og der forseglingen er brutt av deg.

  • Produkter som har karakter av forseglet lyd- eller bildeopptak, og der forseglingen er brutt av deg.

  • Spesialtilvirkede produkter som er laget spesielt for deg eller har en tydelig personlig utforming etter dine ønsker.

  • Tjenester som er fullført, og der du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.

  • Varer som raskt kan forringes, for eksempel matvarer.

  • Løssalg av aviser eller tidsskrifter.

For mer om den lovfestede angreretten, se her.


Hygieneprodukter

Produkter som Potty, pottetreningsundertøy samt utendørspotty og tannbørster må være i uåpnet originalforpakning for at angreretten skal gjelde og returen bli godkjent.


Reklamasjon og klager

Vi kontrollerer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilekspedert ved levering, påtar vi oss i henhold til gjeldende forbrukervernlover å rette feilen kostnadsfritt for deg.

Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.

Klager må sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.


Hvordan går du frem ved reklamasjon?

Eventuelle feil eller mangler skal alltid reklameres til info@milabella.se, der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.

Dersom vi ikke lykkes med å rette feilen eller levere et tilsvarende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Vi dekker returfrakt ved godkjente reklamasjoner.

Vi forbeholder oss retten til å avvise en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjene fra Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget.


Ansvarsbegrensning

Vi påtar oss ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.

Vi aksepterer ikke ansvar for forsinkelser eller feil som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse forholdene kan for eksempel være arbeidskonflikter, brann, krig, myndighetsvedtak eller redusert eller uteblitt levering fra leverandør.

Videre tar vi ikke ansvar for eventuelle endringer på produkter eller produktegenskaper som er endret av leverandøren eller andre forhold utenfor vår kontroll.


Produktinformasjon

Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil på nettsiden samt utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes eksakte utseende, da fargeforskjeller kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi forsøker alltid å presentere produktene så korrekt som mulig.


Informasjon om cookies

I henhold til lov om elektronisk kommunikasjon skal besøkende på et nettsted informeres om at cookies brukes. Informasjonen i cookien kan brukes til å følge en brukers surfing. En cookie er en liten tekstfil som nettstedet ber om å lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til automatisk å nekte cookies. Mer informasjon finnes på din nasjonale tilsynsmyndighets nettside.


Personopplysninger

Ved å handle hos Liabella AB aksepterer du vår personvernerklæring og vår behandling av dine personopplysninger. Vi ivaretar ditt personvern og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjeparter uten lovlig grunn.

Liabella AB er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles for at vi skal kunne håndtere din bestilling, samt i tilfeller der du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.


Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.


Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål knyttet til din ordre (kundeservice), lagrer vi ditt fornavn og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.

Dine opplysninger lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dem, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse som bokføringsloven.


Rettlig grunnlag
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer kun med ditt samtykke.


Hvilke opplysninger deles og til hvilket formål?

Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandøren vi bruker er: Klarna.

Fraktselskap
For å kunne levere dine bestillinger og oppfylle vår avtale må vi dele spesifikke opplysninger med fraktselskapet. Det som deles er fornavn, etternavn og adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fraktselskapet for varsling.
Fraktselskapet vi samarbeider med er: PostNord.

Nyhetsbrev
Dersom du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, deles fornavn, etternavn og e-postadresse med vår nyhetsbrevsleverandør. Dette for å holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Klaviyo for utsendelse av nyhetsbrev.


Rett til innsyn
Du har rett til å få innsyn i all informasjon vi har lagret om deg. Utskrift leveres elektronisk i et lesbart format.

Rett til korrigering
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller supplere informasjon som er mangelfull.

Rett til sletting
Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg slettes. Det finnes få unntak fra retten til sletting, for eksempel dersom opplysningene må oppbevares for å oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel bokføringsloven).


Ansvarlig for databeskyttelse
Liabella AB er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sikrer at regelverket følges.

Slik beskytter vi dine opplysninger
Vi bruker bransjestandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som persondata og passord på en trygg måte.


Endringer i de generelle vilkårene

Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer av vilkårene vil bli publisert på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestilling eller besøk på nettsiden.


30 dagers fornøyd-kunde-garanti

Vi hos LiaBella AB™ ønsker at du skal føle deg trygg med kjøpet ditt. Derfor tilbyr vi en 30 dagers fornøyd-garanti:
Dersom du ikke er helt fornøyd med produktet, kan du returnere det og få pengene tilbake.

Merk følgende vilkår for garantien:

  • Produktet må være i uåpnet originalemballasje av hygieniske årsaker.

  • Produktet må ikke ha vært brukt eller åpnet.

  • Garantien gjelder i 30 dager fra du mottar varen.

  • For å benytte garantien kan du kjøpe to eksemplarer: prøve det ene og returnere det andre i uåpnet emballasje hvis du ikke er fornøyd.

Ved bruk av garantien:
Kontakt oss på info@milabella.se med navn, ordrenummer og hvilken vare du ønsker å returnere.


Tvist og lovvalg

Dersom en tvist ikke kan løses i minnelighet med selskapets kundeservice, kan du som kunde henvende deg til Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget. For kunder bosatt i et annet EU-land enn Sverige kan klage sendes online via EU-Kommisjonens plattform for tvisteløsning: http://ec.europa.eu/consumers/odr

Ved eventuell tvist følger vi beslutninger fra Forbrukertilsynet eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.

Tvister vedrørende tolkning eller anvendelse av disse vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk lov og rett.